FITXA DEL CURS
09. INVESTIGACIÓ PER ENQUESTA (FINALITZAT)
Presentació
La gran majoria d'empreses, institucions, mitjans de comunicacions i d'altres organitzacions socials recorren a les enquestes com a eina de recerca. Actualment existeix una gran varietat d'enquestes sobre temàtiques cada cop més diverses i amb la finalitat més variades.
OBJECTIUS
L'objectiu del curs és aprofundir en el coneixement de la metodologia d'enquesta a dos nivells:
-El procés global de recerca: conèixer les motivacions i els objectius d'aquesta metodologia, la interrelació amb altres metodologies, les entitats que les posen en marxa, els públics objecte d'estudi, la qualitat del disseny i l'execució, les eines tecnològiques a disposició, les possibilitats d'anàlisi i aprofitament de la informació.
-Les característiques de disseny concretes de cada fase: tipus d'enquestes, mostreig, formularis, tipus de preguntes, anàlisi de la informació: codificació, tabulació, anàlisi multivariable...
PROGRAMA
1. L'enquesta en el procés de recerca i consultoria
1.1. Definició d'enquesta
1.2. Possibles dissenys i aplicacions
1.3. Avantatges de la metodologia per enquesta
1.4. Limitacions de la metodologia per enquesta
1.5. Fases de la metodologia d'enquesta
2. Definició dels objectius
2.1. Tipus d'informació a obtenir
2.2. Tipus d'informant i població objecte d'estudi
3. Definició del tipus d'enquesta i disseny del qüestionari
3.1.Tipus d'enquesta
a. Personal
b. Postal (i per Internet)
c. Telefònica
d. Òmnibus
e. Pannells
f. Altres submodels: tràcking, baròmetres...
3.2.El qüestionari
a. Finalitats
b. Tipus
c. Ordre de les preguntes
d. Formulacions
e. Pre-codificacions
f. Pre-test del qüestionari
g. Escales: finalitat, tipus i avaluació
3.3. Etapes del disseny d'un qüestionari
4. Definició de l'univers i la mostra d'anàlisi
4.1. Conceptes bàsics
4.2. Tipus de mostreig
4.3. El disseny d'una mostra
5. El treball de camp
5.1. Definició
5.2. Planificació i supervisió: etapes i controls
6. La producció dels resultats
6.1. Etapes
6.2. Depuració
6.3. Codificació
6.4. Pla de tabulació
7. Anàlisi de la informació
7.1. Anàlisi descriptiu bàsic
7.2. Anàlisi de taules de contingència
7.3. Altres metodologies d'anàlisi
8. Altres consideracions
8.1. Calendaris
8.2. Pressuposts
8.3. Qualitat
8.4. Normes de referència
Destinataris
-Tècnics/ques d'investigació social
-Consultors/res
-Qualsevol persona interessada en aquesta matèria
PROFESSORAT
Montserrat Martínez Melo. Investigadora, Metodòloga i docent.
DATA LÍMIT D'INSCRIPCIÓ
Fins el 13 octubre de 2010DATA D'INICI
19 octubre de 2010DATA DE FI
9 novembre de 2010PREU PER COL·LEGIATS/DES I ESTUDIANTS
240 eurosPREU PER NO COL·LEGIATS/DES
300 eurosCALENDARI DE CLASSES
Dimarts i dijous de 18:00 a 21:00 hores
LLOC ON S'IMPARTEIX
COL·LEGI DE POLITÒLEGS I SOCIÒLEGS DE CATALUNYA
c/ Roger de Llúria 155-157, entrl 1ª
Barcelona
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
El Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya tracta la informació que ens proporciona amb la finalitat d'oferir-li el servei sol·licitat. Es conservaran les dades facilitades mentre es mantingui la relació o durant els anys necessaris per complir amb les obligacions legals. Les dades no seran cedides a tercers, excepte en els casos en què hi hagi una obligació legal. Vostè té el dret d'obtenir confirmació de si al Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya estem tractant les seves dades personals, així que té dret a accedir a les seves dades personals, rectificar les dades inexactes o sol·licitar la seva supressió quan les dades ja no siguin necessàries.
Responsable: Identitat: Col·legi de Professionals de la Ciència Política i de la Sociologia de Catalunya-NIF: Q5856239H Direcció postal: C/Roger de Llúria, 155; Entresòl 1a; 08037 Barcelona Telèfon: 932414122 Correu electrònic: colpis@colpis.cat
(1) El preu per estudiant s'aplica exclusivament als estudiants de les llicenciatures de Ciències Polítiques i Sociologia.
(2) Per considerar efectiva la matrícula és imprescindible fer arribar al Col·legi, abans de l'inici del curs, els documents que s'indiquin a la fitxa de cada curs.
(3) El COLPIS no garanteix la realització d’aquesta activitat formativa si no s’arriba a un número mínim d’alumnes.
(4) Una vegada formalitzada la matrícula no es retornarà l’import de la mateixa excepte que l’organització anul·li l’activitat formativa.