Notícies del Col·legi

ACULL ALUMNES DE MEDIACIÓ COMUNITÀRIA EN PRÀCTIQUES

A partir del mes de juliol i fins el mes d’octubre (ambdós inclosos) de 2023 els nostres alumnes podran desenvolupar les pràctiques professionals del Certificat de Professionalitat del curs de Formació Ocupacional en Mediació Comunitària que estem impartint actualment al Colpis. Aquestes pràctiques tenen una durada de 80h. L’horari de les pràctiques es pactarà entre l’alumne/a i l’empresa, i realitzareu una entrevista prèvia per a conèixer el perfil abans d’acceptar la col·laboració.

Els mòduls que els i les alumnes han impartit durant la realització del Certificat són:

  • Contextos socials d’intervenció comunitària (50 hores).
  • Prevenció de conflictes (70 hores).
  • Gestió de conflictes i processos de mediació (90 hores).
  • Valoració, seguiment i difusió d’accions de mediació (80 hores).
  • Impuls de la igualtat d’oportunitats entre dones i homes (50 hores).

I aquestes són les tasques que poden desenvolupar els alumnes durant les pràctiques:

  1. Instruments per sistematitzar la informació.
    – Elaboració i utilització, amb l’equip de treball, dels instruments de recollida d’informació.
    – Creació d’un mapa social i utilització d’una base de dades que contingui i reconegui els diferents agents socials i suggeriments d’aquests respecte a la població objecte d’intervenció.
    – Identificació de les necessitats o els problemes de la població i sistematització d’aquesta informació.
    – Anàlisi i recollida de la informació amb els instruments corresponents.
    – Valoració de les eines necessàries de comunicació.
  1. Elaboració i transmissió dels suports informatius per donar a conèixer el servei o programa de mediació.
    – Reconeixement i elaboració dels suports informatius necessaris per donar a conèixer el servei o programa de mediació.
    – Ús dels suports informatius creats per donar a conèixer el servei o programa entre els agents socials i la població del territori on s’intervindrà.
    – Reconeixement de les característiques que defineixen la mediació.
    – Anàlisi sociodemogràfica de la població objecte d’intervenció.
    – Identificació de les diferents pautes culturals de la població.
    – Reconeixement i promoció d’espais on dur a terme activitats per a la trobada.
    – Generació de processos participatius que promoguin el respecte i reconeixement dels valors dels altres.
    – Valoració del disseny i desenvolupament d’activitats de trobada dinamitzadores del teixit comunitari.
    – Elaboració d’un protocol d’avaluació de les activitats dutes a terme.
    – Anàlisi i avaluació de les activitats de trobada dutes a terme.
  1. Els processos de mediació comunitària.
    – Reconeixement i detecció de l’índole del problema que s’ha de tractar.
    – Ús dels recursos comunitaris de suport.
    – Elaboració d’un protocol de derivació cap a altres recursos.
    – Selecció i aplicació dels diferents models de mediació.
    – Selecció i aplicació de les tècniques utilitzades en mediació.
    – Elaboració d’un protocol de seguiment dels acords.
    – Elaboració d’un qüestionari de satisfacció de les persones o els grups que han entrat en un procés de mediació.
  1. Avaluació del programa o servei de mediació comunitària.
    – Detecció i utilització d’instruments d’avaluació participativa.
    – Determinació dels objectius del programa.
  1. Incorporació de la perspectiva de gènere en projectes.
    – Reconeixement d’imatges i llenguatge androcèntric, sexista i discriminatori.
    – Reconeixement de rols i valors igualitaris.
    – Reconeixement dels espais i nivells de participació de les dones.
    – Reconeixement de recursos existents a la comunitat per promoure la igualtat.

UNIÓ EUROPEA
Fons Social Europeu entre dones i homes.
– Elaboració d’instruments per incorporar la perspectiva de gènere en la creació
de projectes i avaluacions.

  1. Elaboració de propostes per a la promoció.
    – Reconeixement dels processos de desigualtat i discriminació que es donen en la comunitat.
    – Formulació de propostes i principis estratègics.
    – Reconeixement d’avaluadors externs.
  1. Protocols d’actuació per a situacions de discriminació i desigualtat entre dones i homes.
    – Identificació de recursos i professionals especialitzats en matèria de gènere i igualtat.
    – Respecte dels procediments i protocols de coordinació i derivació.
    – Proactivitat en l’elaboració de demandes específiques de suport, formació i supervisió especialitzada en matèria de gènere.
  1. Integració i comunicació al centre de treball.
    – Comportament responsable al centre de treball.
    – Respecte dels procediments i les normes del centre de treball.
    – Interpretació i execució amb diligència de les instruccions rebudes.
    – Reconeixement del procés productiu de l’organització.
    – Ús dels canals de comunicació establerts al centre de treball.
    – Adequació al ritme de treball de l’empresa.
    – Seguiment de les normatives de prevenció de riscos, salut laboral i protecció del medi ambient.

En el cas d’estar interessats en acollir alumnes en pràctiques és necessari complimentar el següent formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres per tal de comentar-ho amb més detall o resoldre qualsevol dubte.

Per a més informació podeu contactar amb Max Tió, responsable de Formació del Colpis, a través del correu electrònic formacio@colpis.cat o bé trucant al 93 241 41 22.

FORMULARI PER ACOLLIR ALUMNES EN PRÀCTIQUES

Últimes notícies

Share This