Notícies del Col·legi
OBERTA LA IX EDICIÓ DEL PREMI MIQUEL CAMINAL I ANNA ALABART ALS MILLORS TFG DE CIÈNCIA POLÍTICA I DE SOCIOLOGIA 2026

El Colpis obre una nova convocatòria, la novena, dels Premis Miquel Caminal i Anna Alabart als millors Treballs de Final de Grau en Ciència Política i de l’Administració, Gestió i Administració Pública, Sociologia, Relacions Internacionals, Seguretat i Filosofia, Política i Economia. L’objectiu d’aquest premi és identificar i reconèixer el talent emergent.
ELS TREBALLS DE FI DE GRAU
Es premiaran els millors TFGs del nostre camp (la ciència política i de l’administració, la gestió i administració pública, la sociologia, les relacions internacionals i la seguretat). La temàtica dels treballs serà lliure i podran tenir un caire teòric o empíric. L’autoria podrà ser individual o col·lectiva.
Els criteris a partir dels quals s’avaluaran els treballs candidats inclouran aspectes com l’originalitat i/o rellevància del tema o del plantejament adoptat, l’aportació nova que el treball pot suposar per a les nostres disciplines, la capacitat de redacció, la introducció de la perspectiva de gènere, el rigor i bon fer acadèmic. El treball es podrà presentar en català, castellà, francès o anglès.
DESTINATARIS
Poden prendre-hi part els i les alumnes de 4rt curs dels graus de Ciència Política, Gestió i Administració Pública, Sociologia, Relacions Internacionals, Seguretat i Filosofia, Política i Economia de les universitats catalanes, tant públiques com privades, així com dels centres associats de la UNED a Catalunya. També els i les estudiants catalans d’aquestes disciplines inscrits en centres de fora del Principat.
CALENDARI I ENTREGA DELS TREBALLS
El termini de recollida de treballs comprendrà des del dia 11 de maig fins al 30 de setembre de 2026.
Per a participar en el Premi, caldrà que els i les estudiants interessats facin arribar al Colpis (electrònicament, a través del correu colpis@colpis.cat) el seu TFG junt amb una fitxa de sol·licitud emplenada. En el treball no han de constar les dades de l’alumne/a participant (aquestes únicament han d’aparèixer a la fitxa que l’ha d’acompanyar), sinó només el títol del treball.
ELS PREMIS
Per als guanyadors del premi: 300€ (cas que els treballs hagin estat elaborats per més d’un/a autor/a, es repartiran la gratificació entre ells/elles) en xec-regal de productes culturals a la FNAC o a Abacus, més diploma acreditatiu, més un any de col·legiació gratuïta al Colpis (sempre i quan es compleixin els requisits de col·legiació) i matrícula gratuïta a tots els cursos del Colpis (Postgraus i Màsters exclosos) durant l’any 2027, així com la publicació electrònica del TFG guardonat i difusió del mateix a través de la web del Col·legi;
Per als accèssits (màxim 6): matrícula gratuïta i un any de col·legiació gratuïta, més diploma acreditatiu, més un any de matrícules gratuïtes a tots els cursos del Colpis (excepte Postgraus i Màsters) durant el 2027, més difusió del treball premiat. Per la resta de participants: un trimestre addicional de col·legiació gratuïta en col·legiar-se.
Últimes notícies
EL COLPIS OFEREIX UN SERVEI D’ORIENTACIÓ PROFESSIONAL SENSE COST: PROGRAMA PROJECTA’T, DONA UN IMPULS A LA TEVA CARRERA!
Nou servei d’orientació professional del COLPIS amb el programa PROJECTA’T. Dona un impuls a la teva carrera!
«ENS HEM DE FORMAR PER SER CAPAÇOS DE BUSCAR I AVALUAR FONTS D’INFORMACIÓ DE MANERA AUTÒNOMA»
En aquest nou episodi del nostre videopodcast ‘La mirada del Colpis’ parlem sobre desinformació i fake news.
MASTERCLASS: »ELS REPTES DE LES POLÍTIQUES DE GÈNERE DES DE LA PERSPECTIVA LGTBIQ: LA PERSPECTIVA FEMINISTA INTERSEX». AMB LAURA VILA KREMER
El Colpis celebra la Masterclass: ‘IA i dades algorítimiques des de la perspectiva decolonial feminista’. Amb Paula Cáceres.


